Més informació [ Detall d'activitat

 
6090111609   Escola, infant i família. Ens vinculem emocionalment, amb confiança i qualitat
2023-2024   Jornada / Jornades. Educació Infantil
  
   19/3/2024 - 20/3/2024 (5 hores) de 18:00h a 20:30h
   U UdL Campus de Cappont. Edifici polivalent
   C/ Jaume II, 71 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Les noves maneres de relacionar-nos, la diversitat de fers i de pensars ens demana que revisem tant la nostra relació amb les famílies, la seva participació com també les eines pedagògiques de tal manera que puguem aportar a cada infant allò que necessiti per a desenvolupar les seves potencialitats de la manera més exitosa possible.

Aquesta jornada és realitzarà en dues sessions tal com veureu en el programa.

El dimarts 19 de març serà una sessió més teòric-formal on aprofundirem en la relació escola i família en el marc dels nous contextos actuals. La conferència inaugural donarà pas a dues experiències de centre amb tot de propostes i exemples per connectar i aprofundir-hi.

La segona sessió que serà el dimecres 20 de març, posa la mirada en la relació mestra-infant de la mà de les metodologies que poden ajudar a desenvolupar millor tant les seves potencialitats cognitives com les emocionals.
  
Objectius   1. Conèixer, revisar i aprofundir en la relació família-escola.

2. Conèixer experiències en el marc de la relació família-escola tot Aprofundint el sentit més comunitari de la realitat escolar.

4. Metodologies que faciliten el benestar de l'infant i un aprenentatge saludable.
  
Continguts   PROGRAMA / DIMARTS 19 DE MARÇ

17:45 h Arribada i acreditació

18.00 h Presentació de la jornada

18:10 h Conferència

COM ACARONEM LES FAMÍLIES? La importància de la relació família-escola per millorar l'educació dels infants

Avui dia, la institució educativa és un dels molts contextos educatius, i la relació entre famílies i escoles s'ha tornat imprescindible. Les famílies han d'estar informades d'allò que succeeix a l'escola, i l'escola ha de conèixer què succeeix fora de les parets de la institució i, sobretot, han de caminar junts en un mateix sentit. Per tant, la comunicació és essencial. Una comunicació que es centri, sobretot, en la comunicació no verbal, en tot aquell món silenciós que comunica més que les paraules. Però a més a més, les famílies poden participar dins l'escola, exercint com a voluntaris, participant en festes i activitats, o formant part dels òrgans de govern, com l'AFA i el Consell Escolar. Aquesta relació i col·laboració també s'ha de planificar, cuidar i acaronar.

Mònica Macià Bordalba
Doctora i professora del Grau de Treball Social a la UdL

19:10h Experiències de centre:

19:15h EBM Pere Calafell. Barcelona
VIDA QUOTIDIANA I FAMÍLIES. Quan l’acompanyament es basa en el respecte. Vivències i experiències compartides.
Acompanyant a infants i famílies en el camí de l’educació i la criança des del respecte, escolta activa i fomentant la parentalitat responsable.

Carme Solé Mirabet
Directora a l’Escola bressol Municipal Pere Calafell. Barcelona

19:35h ESC Ciutat Jardí. Lleida
LA CREACIÓ DEL VINCLE ENTRE ESCOLA I FAMÍLIES EN LES COMUNITATS D'APRENENTATGE.
La transformació del centre amb la participació de les famílies. D’un possible problema a la clau del funcionament del projecte d’innovació educativa. En la presentació de l’experiència hi participen també les famílies.

Mònica Agustí Vaeza Directora de l’Escola Ciutat Jardí
Núria Mata Jovany Coordinadora d’Educació Infantil

19:55h Reflexions finals. Mònica Macià Bordalba


PROGRAMA / DIMECRES 20 DE MARÇ

Cadascuna de les participants podrà assistir a dos tallers dels quatre que us proposem. Els tallers es repetiran en les dues franges.
La primera franja de tallers s’iniciarà puntualment a les 18h i la segona s’iniciarà a les 19h.
Ens retrobarem a les 20 h al vestíbul per fer una cloenda participativa amb les krregades de Romanços

Taller 1
CONTEM HISTÒRIES JUGANT.
Per què els contes han de ser de paper? atreveix-te a explicar històries, amb les teves mans i el que tinguis al teu voltant. Fomentem la imaginació, la creativitat i respectem els diferents punts de vista.

Anna Gragera Sanchez, Anna Rodríguez Otín
Mestres de l’Escola Bressol Vensi. Almacelles

Taller 2 0.29
INFANTÍLIA. Cantarelles, danses i jocs dansats per als més petits.
Experimentar en pròpia pell les eines que ens dona la música, la veu i el moviment per fomentar la creativitat i l’expressió de les pròpies emocions i les dels infants a través de la música, les cançons i el joc.

Krregades de Romanços
Grup de música de tradició oral que té com a finalitat cantar a veus cançons i romanços recollits especialment a terres de Ponent.
Montse Nicuesa Vilardell. Mestra especialista de música i directora de cors
Raquel Garcia Sala. Mestra especialista de música
Montserrat Canela Grau. Professora a la Facultat de Ciències de l’Educació de la URV

Taller 3
L’INFANT I LLENGUATGES DEL COS I EL MOVIMENT.
Treballem el Cos i les seves possibilitats de moviment per a descobrir diferents llenguatges per a l'autoconeixement, la gestió d’emocions, l’expressió i la relació.

Anna Cirera Escuer.
Mestra de llenguatges, especialista de cos i moviment

Taller 4
PARAULES QUE FAN CRÉIXER.
Com afavorir el llenguatge des dels primers anys de vida per tal de millorar el desenvolupament.

Alba Vilamala i Comas.
Logopeda del CREDA Lleida i Coordinadora Estimulació Primerenca.

  
Formador/a   Veure desenvolupament programa
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.

  
Requisits de  certificació   - Assistència a les dues sessions de les jornades.

- Participació en les dinàmiques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Professorat de 0-6
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   19/03/2024   1800   2030 
 Sessió 2   dimecres   20/03/2024   1800   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent